divendres, 21 de març del 2014

El gran dictador

De segur que coneixes aquesta pel·lícula del genial Charles Chaplin...



Ja has identificat al personatge? Sabries identificar si està parodiant-lo, satiritzant-lo o simplement ironitzant?



A continuació pots sentir la cançó "No t'enyoro" del guardonat grup català Manel. De què ens parla?



Aquesta cançó és per dir
que no et trobo gens en falta
i quan me'n vaig a dormir
amb la mà dreta ja em basta
que si tinc els ulls humits
és que hi tinc una lleganya
i si no surto de nit
és perquè vaig curt de pasta.

I els amics que compartim tots t'enganyen.
Sóc un home nou,
mai he estat millor,
i no saps quant m'estalvio en trucades.

I aquesta cançó és per dir
que si de res no en tinc ganes
no ets pas tu, sinó l'edat,
que als trenta anys això ja passa,
que l´anell que em vas donar
el guardo perquè el vull vendre
i la teva foto al llit
no he tingut pas temps de treure-la.

I els amics que compartim tots t'enganyen.
Sóc un home nou,
mai he estat millor
i no saps quant m'estalvio en trucades.

No t'enyoro, nena, 

No estic deprimit, no estic desnutrit,
no m'aguanta un fil, no he perdut l'estil,
no vaig predicant tots els teus encants.
No t'he imaginat al llit amb estranys,
no estic gens perdut. No hi ets, tururut!
No em sento confús, no he estat cap il·lús
i serà un gran plaer avui fer-te saber
Que no t'enyoro nena...